Wanneer boek ik een nieuwe fotosessie?

Heb je het idee dat je die ene foto nu alweer post? Dan is het wellicht tijd voor een nieuwe fotoshoot.
Maar er zijn nog meer punten waaraan jij kunt herkennen dat het tijd is voor nieuwe foto’s van jou en je bedrijf.
Je bent gegroeid in de afgelopen periode.
Wellicht heb je nieuwe kennis opgedaan, ben je veranderd als persoon, voel je je zekerder van jezelf en je aanbod. Een level-up voor jezelf is vaak ook een level-up voor je bedrijf.
Je hebt een nieuw product of dienst.
Als je dit niet onder de aandacht brengt, wordt het ook niet gekocht. Laat zien wat de transformatie is, wat levert het de klant op? Hoe werkt het? Wat is het? Welke ervaring krijgt de klant?


Je hebt een andere doelgroep.
Je wilt altijd je doelgroep blijven aanspreken. Wat triggert ze? Welk gevoel wil je ze geven? Hoe kun je hun aandacht direct pakken en vasthouden?
Je hebt je branding en/of website vernieuwd.
Voer je nieuwe kleuren door voor herkenning. Bij een nieuwe website wil je vaak ook graag een nieuwe boodschap meegeven. Past alles bij elkaar of laten je foto’s te wensen over en halen ze je website naar beneden? En hoe vaker je content vernieuwt op je website, hoe meer je opvalt voor Google, wat je naar een hogere positie in Google brengt.
Je foto’s laten niet zien wie jij bent.
Misschien herken je jezelf helemaal niet in de foto’s die je hebt. Of stralen ze niet uit wat jij uit wilt stralen. Dit kan een enorme impact hebben of je wel of niet de juiste klanten aantrekt en of je überhaupt klanten aantrekt. Daarnaast, als je er zelf niet tevreden mee bent, ga je het ook niet posten en ben je niet zichtbaar.
Je hebt te weinig variatie in je beeldbank.
Variatie is vernieuwend en blijft interessant om naar te kijken.



Je uiterlijk is veranderd.
Komt de persoon opdagen die je klant ook heeft verwacht? Of is het heel iemand anders? Heb je je haar geverfd? Een nieuwe bril? Je haar geknipt? Enz.
Ga met de seizoenen mee.
Zeker als je aanbod seizoensgebonden is.
Enne… misschien heb je helemaal nog nooit een professionele fotoshoot gehad. Staat je bedrijf nog in de kinderschoenen. Zeker dan is het goed om een fotoshoot te boeken, want door jouw bedrijf te visualiseren, kun je jezelf op een bepaalde manier profileren en de juiste boodschap naar buiten brengen. Hierdoor kun je weer je ideale klanten aantrekken.
Wil je gewoon een aanvulling of een start van je beeldbank? En komt het even niet uit om de volle pond betalen? Op woensdag 15 en vrijdag 17 februari organiseer ik fotodagen. Een fotosessie in een toffe daglicht studio van 45 minuten. Schrijf je in via deze link!